Szerszyński Kazimierz

Kazimierz Szerszyński (www.staremelodie.pl)
Szerszyński Kazimierz
Data urodzenia:
1888-08-27 Radom
Data śmierci:
1943-09-06 Warszawa

aktor, śpiewak;

Właściwie Kazimierz Cezariusz Szerszyński. Był synem Stefana Sz. i Julii z Niciszewskich. W 1912-14 występował w T. Nowoczesnym w Warszawie, w sez. 1914/15 w warsz. t. Bagatela i T. Wielkim, następnie wyjechał do Rosji i występował tam z W. Kawecką. Prasa z 1921 podała informacje, że Sz. powrócił do kraju po dłuższym pobycie w Paryżu, gdzie występował na koncertach estradowych. W Warszawie należał ko­lejno do zespołów różnych t. muz. i rewiowych: Wode­wil (sez. 1921/22), Qui Pro Quo (sez. 1922/23), Nowości (1924, sez. 1927/28), Olimpia (sez. 1925/26), Bagatela, Mignon (1930-31), Operetka przy ul. Karowej (sez. 1936/37). W sez. 1924/25 należał do zespołu t. w Kato­wicach. L. Sempoliński napisał, że Sz. „jeszcze młody, raczej wysoki, dość przystojny, obdarzony tenorowym, nawet nie najbrzydszym głosem, należał do rzędu tzw. aktorów z przyszłością, o których się mawia, że się wy­robią”; odtwarzał role amantów w operetkach, m.in. Kamila (Wesoła wdówka).

Źródło: Słownik Biograficzny Teatru Polskiego 1765-1965, PWN Warszawa 1973


Źródła:
1)
2)

aktor, śpiewak;

Właściwie Kazimierz Cezariusz Szerszyński. Był synem Stefana Sz. i Julii z Niciszewskich. W 1912-14 występował w T. Nowoczesnym w Warszawie, w sez. 1914/15 w warsz. t. Bagatela i T. Wielkim, następnie wyjechał do Rosji i występował tam z W. Kawecką. Prasa z 1921 podała informacje, że Sz. powrócił do kraju po dłuższym pobycie w Paryżu, gdzie występował na koncertach estradowych. W Warszawie należał ko­lejno do zespołów różnych t. muz. i rewiowych: Wode­wil (sez. 1921/22), Qui Pro Quo (sez. 1922/23), Nowości (1924, sez. 1927/28), Olimpia (sez. 1925/26), Bagatela, Mignon (1930-31), Operetka przy ul. Karowej (sez. 1936/37). W sez. 1924/25 należał do zespołu t. w Kato­wicach. L. Sempoliński napisał, że Sz. „jeszcze młody, raczej wysoki, dość przystojny, obdarzony tenorowym, nawet nie najbrzydszym głosem, należał do rzędu tzw. aktorów z przyszłością, o których się mawia, że się wy­robią”; odtwarzał role amantów w operetkach, m.in. Kamila (Wesoła wdówka).

Źródło: Słownik Biograficzny Teatru Polskiego 1765-1965, PWN Warszawa 1973

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *