Data urodzenia:
1905-05-10 Liwiec na Mazowszu
Data śmierci:
1983-05-17 Warszawa
tancerz;
Właściwie Władysław Zawadzki. Był synem Wojciecha i Katarzyny Zawadzkich; mężem Marii z Gozdowskich. W latach 30. tworzył z Marią Bargielską jeden z najpopularniejszych duetów tanecznych (,,Moran-Bargielska”). W opinii J. Galewskiego była to ,,dobra para tancerzy baletmistrzów. Występowali przez cale lata przeważnie na prowincji i w mniejszych teatrzykach i rewiach jednocześnie to baletmistrze tworzący własny doskonały zespół baletowy, zwłaszcza charakterystyczny”. Niekiedy tańczyli wspólnie w programach warsz. t. rewiowych, np. w 1932 w t. Rakieta, w sez. 1933/34 w t. Praskie Oko, w t. Morskie Oko i kinoteatrze Hollywood. W 1934 sam tańczył w lwow. t. Coloseum. Przed II wojną świat, należał do Baletu Pol. Parnella, po którym objął partię solową w Bolerze de Falli. W czasie okupacji niem. występował w duecie z S. Górzyńską, np. w 1941 w Zakopanem, potem w Warszawie z H. Heinrich, m.in. w 1943 w jawnym t. Nowości, a w lutym i marcu 1944 w programie jawnego T. Rosyjskiego. ,,Duet Moran” (z Heinrich) słynął z precyzyjnego wykonania tańców hiszpańskich zwłaszcza bolera i tanga. Po wojnie, najpierw został solistą zespołu baletowego M. Kopińskiego, a później Zespołu Pieśni i Tańca Domu Wojska Pol., którym kierował Kopiński (1947-52). Brał udział w przedstawieniach Janka muzykanta i Wesela na wsi. W sez. 1958/59 był w zespole baletowym T. Muzycznego w Warszawie; wystąpił tu np. jako Kucharz (Jadzia wdowa).
Źródło : Słownik Biograficzny Teatru Polskiego t.III 1910-2000 M-Ż Warszawa 2016
tancerz;
Właściwie Władysław Zawadzki. Był synem Wojciecha i Katarzyny Zawadzkich; mężem Marii z Gozdowskich. W latach 30. tworzył z Marią Bargielską jeden z najpopularniejszych duetów tanecznych (,,Moran-Bargielska”). W opinii J. Galewskiego była to ,,dobra para tancerzy baletmistrzów. Występowali przez cale lata przeważnie na prowincji i w mniejszych teatrzykach i rewiach jednocześnie to baletmistrze tworzący własny doskonały zespół baletowy, zwłaszcza charakterystyczny”. Niekiedy tańczyli wspólnie w programach warsz. t. rewiowych, np. w 1932 w t. Rakieta, w sez. 1933/34 w t. Praskie Oko, w t. Morskie Oko i kinoteatrze Hollywood. W 1934 sam tańczył w lwow. t. Coloseum. Przed II wojną świat, należał do Baletu Pol. Parnella, po którym objął partię solową w Bolerze de Falli. W czasie okupacji niem. występował w duecie z S. Górzyńską, np. w 1941 w Zakopanem, potem w Warszawie z H. Heinrich, m.in. w 1943 w jawnym t. Nowości, a w lutym i marcu 1944 w programie jawnego T. Rosyjskiego. ,,Duet Moran” (z Heinrich) słynął z precyzyjnego wykonania tańców hiszpańskich zwłaszcza bolera i tanga. Po wojnie, najpierw został solistą zespołu baletowego M. Kopińskiego, a później Zespołu Pieśni i Tańca Domu Wojska Pol., którym kierował Kopiński (1947-52). Brał udział w przedstawieniach Janka muzykanta i Wesela na wsi. W sez. 1958/59 był w zespole baletowym T. Muzycznego w Warszawie; wystąpił tu np. jako Kucharz (Jadzia wdowa).
Źródło : Słownik Biograficzny Teatru Polskiego t.III 1910-2000 M-Ż Warszawa 2016